آموزشی

کاربرد چوب خرد شده

کاربرد چوب خرد شده مالچ چوب درختان برگ درخت

کاربرد چوب خرد شده

استفاده های مختلف از چوب خرد شده درختان و ضایعات چوب باغ ، فضا های سبز و جنگل ها

کاربرد های استفاده از چوب خرد شده یا تراشه چوب

کاربرد چوب خرد شده

دستگاه های چوب خردکن با قدرت های 5 الی 100 اسب بخار

کاربرد های استفاده از چوب خرد شده یا تراشه چوب
تراشه چوب ماده ای است که بسیاری آن را بدیهی می دانند. در بسیاری از باغ ها ، خانه ها ، کارخانه ها ، ویلا ها رایج است و در بسیاری از باغ ها، پارک ها و فضاهای عمومی استفاده می شود
چوب خرد شده ، یک ماده با ارزش است که می تواند برای استفاده های مختلف استفاده شود.
اما سردرگمی زیادی در مورد اینکه برای چه چیزی باید و نباید استفاده شود وجود دارد. و اطلاعات غلط زیادی در آنجا وجود دارد.
در این مقاله، ما به روش های مفید برای استفاده از تراشه های چوب اشاره خواهیم کرد.
همه تراشه یا چوب های خرد شده یکسان ایجاد نمی شوند


با این حال، قبل از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم، ذکر این نکته مهم است که همه تراشه های چوب یکسان نیست ، خرده چوب می تواند در درجه ها یا اندازه های مختلف باشد و می تواند از طیف وسیعی از انواع مختلف چوب یا شاخه های درختان مختلف اعم از درختان میوه درختان زینتی درختان فضای سبز و درختان دیگری به وجود آید
و اینکه کدام نوع چوب خرد شده برای چه کاری مفید است و امکان استفاده از آن را دارد. و فرآوری جهت استفاده از چوب خرد شده به چه شکل صورت میگیرد
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تمام تراشه ‌های چوب خرد شده یا چیپس چوب آنطور که تصور میکنید طبیعی و سازگار با محیط زیست نیستند.
اگر چیپس چوب یا تراشه چوب را از جایی تهیه میکنید، مهم است که دقیقاً مشخص شود که از چه نوع شاخه یا چوب است و آیا فرآوری شده است یا خیر.
مهم است که بدانید از چه نوع چوبی برای چه کاری استفاده کنید
من شخصاً به شدت توصیه می کنم برای کشاورزی ، باغ ، فضای سبز ، یا حتی ویلا شخصی خود یک دستگاه چوب خردکن تهیه کنید. دستگاه های چوب خرد کن در انواع مختلف بزرگ و کوچک ، برقی ، بنزینی ، دیزل و پشت تراکتوری وجود دارد
شاخه های هرس شده در باغ یا فضا های سبز که متاسفانه سوزانده میشود ، که با تبدیل آن به تراشه چوب می توان به محیط زیست و طبیعت و در نهایت برای باغ ، کشاورزی ، فضای سبز شما بسیار مفید باشد.


از تراشه چوب به عنوان مالچ استفاده کنید
اولین و واضح ترین راه برای استفاده از تراشه چوب در باغ و فضای سبز خود این است که از آن به عنوان مالچ در باغ خود یا در مناطق در حال رشد خود استفاده کنید
اما برای استفاده از تراشه چوب به عنوان مالچ لزوماً آنقدر هم ساده نیست که در ابتدا به نظر می رسد ، سطح مشخصی از پیچید گی در مورد اینکه کجا باید و نباید از آن استفاده کنید وجود دارد

<strong>کاربرد چوب خرد شده
می توانید با کمی تحقیق در مورد تراشه چوب به عنوان مالچ بدون نگرانی استفاده کنید
می توانید در اطراف درختان میوه و درختچه های بالغ، به خصوص در یک باغ جنگلی و با درختان بالای 5 سال استفاده کنید
در اطراف گیاهان چند ساله بالغ در بسترهای زینتی یا حاشیه مناطق فضای سبز استفاده نمایید .
اما اگر در نظر دارید که از تراشه چوب به عنوان مالچ در باغ سبزی یا گیاهان فصلی استفاده کنیدهمه چیز چندان ساده نیست.
به عنوان کلی – استفاده از خرده چوب تازه در اطراف محصولات یکساله ایده خوبی نیست. همچنین نباید میوه ها و سبزیجات سالانه را در محلی که تراشه های چوب و خرد ه چوب تازه ریخته است بکارید.
اما این بدان معنا نیست که به هیچ وجه نمی توانید از تراشه چوب خرد شده در سبزی و گیاهان فصلی خود استفاده کنید.
شما می توانید درمورد این موضوع بیشتر تحقیق کنید ونکاتی را برای استفاده ازتراشه چوب به عنوان مالچ در این مقاله بخوانید
نکاتی مهم برای استفاده از تراشه چوب به عنوان مالچ-
همان طور که در بالا توصیه شد ، تراشه چوب در اندازه های مختلف وجود دارد – اول از همه هنگام در نظر گرفتن اینکه آیا از چوب خرد شده به عنوان مالچ استفاده کنید یا نه، مهم است که به اندازه چیپس یا چوب خرد شده فکر کنید.
به عنوان یک قاعده کلی، هرچه قطعات چوب بزرگتر باشد، زمان بیشتری برای پوسیده شدن و شکستن آنها نیاز است.
یکی دیگر از مهمترین چیزهایی که تفاوت ایجاد می کند این است که آیا چوب خرد شده خشک شده یا نیمه خشک ااست یا چوب سبز ترش شده به همراه مقداری برگ سبز در آن وجود دارد ؟
تراشه‌های چوب تازه هنگام تجزیه نیتروژن خاک را می گیرند
دلیل این که چرا بحث های زیادی در مورد استفاده از تراشه چوب به عنوان مالچ در باغ داری وجود دارد تا حد زیادی حول این موضوع می چرخد کاربرد چوب خرد شده
تراشه های چوب نیتروژن کمی دارند ، بنابراین میکروارگانیسم هایی که از مواد آلی کم نیتروژن به عنوان غذا استفاده می کنند در حال پوسیدگی باید نیتروژن مورد نیاز خود را از جای دیگری دریافت کنند. که این عملکرد از خاک زمین باغ اتفاق میفتد
چوب های خرد شده در جایی که هیچ منبع نیتروژن دیگری در دسترس نیست را از خاک اطراف می گیرند.
هنگامی که چوب های خرد شده پوسیده میشود، نیتروژن به خاک بازگردانده می شود و یک بار دیگر در دسترس درختان و گیاهان قرار می گیرد. اما در کوتاه مدت ممکن است نیتروژن کافی برای درختان و گیاهان وجود نداشته باشد.
هنگامی که تراشه چوب یا چیپس چوب در بالای خاک قرار می گیرد، تنها با سطح بالایی خاک تعامل دارد و بر سطح نیتروژن موجود در پایین بستر تأثیر نمی گذارد.
اما این عمل درست و خوبی نیست که درختان کم سن و نهال ها و گیاهان یکساله را فقط با تراشه چوب تازه مالچ پاشی کنید زیرا بسیاری از آنها در طول زمانی که تراشه چوب در حال پوسیده شدن و شکستن است به نیتروژن زیادی نیاز دارند.
راه حل ها استفاده درست از مالچ یا چوب خرد شده در خاک – کاربرد چوب خرد شده
با این حال، اگر همزمان مواد مالچ غنی از نیتروژن را اضافه کنید، می توانید تراشه چوب را به عنوان مالچ، حتی در اطراف سبزیجات اضافه کنید.
به این ترتیب، حتی زمانی که تجزیه در حال انجام است، هنوز مقدار زیادی نیتروژن برای دور زدن وجود خواهد داشت.
چوب خیس یا سبزی که خودتان به همراه مقداری برگ سبز خرد کرده اید، منبع نیتروژن را در خود جای داده است.
اگر از تراشه چوب کم نیتروژن استفاده کنید، بریده‌های چمن، برگ‌های سبز یا خوراک مایع غنی از نیتروژن این کار را انجام می‌دهند.
گزینه دیگر این است که تراشه چوب را قبل از استفاده به عنوان مالچ کمپوست کنید فرآوری کنید به این ترتیب، تجزیه قبلاً انجام شده است
تراشه های چوب نیمه پوسیده با تراشه های تازه تفاوت زیادی دارند
حتی اگر تراشه های چوب را به توده کمپوست خود اضافه نکنید، می توانید به سادگی آنها را در گوشه ای از باغ یا فضای سبز خود بگذارید تا تجزیه شروع شود. به این ترتیب، همانطور که گفته شد، برای نیتروژن در خاک مشکلی نخواهد داشت.
گزینه دیگر این است که از چوب خرد شده به یکی از روش های ذکر شده در لیست زیر استفاده کنید و بعد از اینکه شروع به تجزیه شدن کردند، آنها را به عنوان مالچ در باغ یا فضای سبز استفاده کنید.

<strong&gt;کاربرد چوب خرد شده
تراشه های چوب محیطی قارچی را به جای باکتری ایجاد می کنند
یکی از دلایلی که تراشه چوب می تواند برای باغ های جنگلی یا محیط های جنگلی عالی باشد این است که به پرورش یک محیط قارچی کمک می کند.
محیط قارچی مانند یک جنگل یا جنگل طبیعی است.
درختان باغ و سایر درختان و گیاهان جنگلی در خاک با نسبت قارچ به باکتری 10:1 تا 50:1 رشد می کنند.
در مناطقی که غلات و سبزیجات یکساله رشد می کنند، نسبت قارچ به باکتری به طور کلی حدود 0:3 تا 1:1 است.
تعداد بیش از حد قارچ ها در باغ سبزیجات می تواند در طول زمان مضر باشد – این دلیل دیگری است که چرا تراشه های چوب در مناطق دیگر باغ بهتر استفاده می شود

کاربرد چوب خرد شده</strong>
این مهم است که چوب خرد شده برای چه نوع درختی هست
اگر قصد دارید از تراشه چوب به عنوان مالچ استفاده کنید، این نکته مهم دیگری است که باید به خاطر داشته باشید ، در واقع، برای تعدادی از کاربردهایی که در زیر توضیح داده شده است، مسئله مهمی است
تراشه چوب سخت دارای خواص متفاوتی با تراشه های از چوب نرم مانند کاج است-
برای مثال، اگر از مخروطیان استفاده می کنید، باید توجه داشت که می تواند خاک را اسیدی کند. این می تواند برای مناطقی با خاک قلیایی مفید باشد – اما ممکن است در جایی که خاک اریکاسه یافت می شود نامطلوب باشد.
مراقب آللوپاتی باشید
نکته آخری که باید به آن اشاره کرد این است که برخی از چوب‌ها، مانند گردو، حاوی جوگلون هستند – یک ماده بیوشیمیایی که رشد گیاهان مجاور را به تاخیر می‌اندازد.
این پدیده به نام آللوپاتی شناخته می شود.
مراقب باشید از تراشه چوب گردو در اطراف گیاهانی که ممکن است تحت تأثیر این عقب ماندگی قرار گیرند استفاده نکنید.
از تراشه چوب برای ساخت باغچه های در محیط فضای سبز برجسته استفاده کنید
همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً مایل به استفاده از تراشه های چوب تازه به عنوان مالچ برای مناطق رشد سالانه نخواهید بود. اما ممکن است بخواهید از برخی برای ایجاد مناطق رشد جدید استفاده کنید به خصوص اگر قبلاً تا حدی پوسیده شده باشد
خرده‌های چوب می‌تواند برای ساخت باغچه های مرتفع با استفاده از فرآیند فرآوری عالی باشد.
به عنوان یک ماده حجیم و غنی از کربن، که اغلب به راحتی در مقادیر نسبتاً زیاد در دسترس است، می تواند یک انتخاب ایده آل برای مناطق رشد جدید و کم هزینه باشد.
هنگام ایجاد یک باغچه ، کاری که شما انجام می دهید اساساً کمپوست کردن در محل است. همانند یک توده کمپوست، لایه‌های نسبتاً نازکی از مواد غنی از کربن «قهوه‌ای» و غنی از نیتروژن «سبز» ساخته می‌شوند.
تراشه چوب از انواع مختلف در دسته “قهوه ای” قرار می گیرد. بنابراین می تواند انتخاب خوبی از مواد برای شروع پر کردن باغچه های مرتفع شما باشد.
از تراشه چوب در تپه یا دپو چوب استفاده کنید
یک ایده مرتبط اما تا حدودی متمایز این است که با استفاده از تکنیک (فرهنگ تپه) مناطق رشد جدیدی برای باغ یا خانه خود ایجاد کنید. مانند باغبانی مدرن، ایده این است که چوب خرد شده سبز را در جای دیگر قهوه ای رنگ و کمپوست کنید.
در استخر یا تپه چوب خرد شده تا حدی زیادی پوسیده خواهد شد که مواد غنی از خود تشکیل خواهد داد
باز هم توصیه میشود ،که تراشه چوب می تواند یک عنصر مفید در میان سایر مواردی باشد که برای ایجاد یک منطقه رشد از این نوع استفاده می شود.
تراشه چوب را به توده کمپوست خود اضافه کنید

ممکن است برای شما جایی برای فرآوری و پوسیده شدن وجود نداشته باشد . و ممکن است فضایی برای ایجاد یک پشته یا استخر وجود نداشته باشید و جایی برای امکان تجزیه جزئی تراشه چوب نداشته باشید.
در چنین مواردی افزودن تراشه چوب به توده کمپوست می‌تواند راه‌ حلی کاملاً عملی باشد.
با این حال، توجه داشته باشید که اگر تراشه چوب دارای قطعات بزرگتر باشد که تجزیه بیشتر طول می کشد و ممکن است کمپوست شما به خوبی خوب نباشد.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید، مانند سایر مواد کمپوست ‌پذیر، تراشه‌های چوب باید هر چند وقت یکبار به آن اضافه شود.
شما نباید در یک زمان مقدار زیادی چوب تازه یا سبز اضافه کنید استخر کمپوست باید متعادل نگه داشته شود
چوب خرد شده یا تراشه چوب را در یک محیط گرم استفاده کنید
تراشه چوب، مانند سایر مواد قابل کمپوست، با شکسته و پوسیده شدن مقدار مشخصی گرما از خود ساطع می کند. همانطور که در نمونه های دیگر مناطق رشد ذکر شده در بالا، می توانید از تراشه چوب نیز برای ساختن یک کود استفاده کنید.
در مرغداری ها از تراشه های چوبی استفاده می شود.
از تراشه چوب به عنوان ماده جاده ساز استفاده کنید
یکی از کارهایی که از
چوب در اطراف باغ و فضای سبز خود می توانیم استفاده به عنوان ماده ای برای ساخت مسیرهای غیررسمی است.جاده ها
این بدان معنی است که چوب خرد شده نسبتاً سریع تجزیه می شوند. بنابراین. می توانیم چوب خرد شده را جمع‌آوری می‌کنم و آن‌ها را در اطراف درختان باغ و گیاهان پراکنده کنیم. یعنی نیازی به فضای جداگانه برای تجزیه چوب خرد شده ندارم. و مسیر دسترسی آسان به باغ جنگلی را فراهم می کند. علاوه بر این، مواد مالچ دقیقاً همان جایی است که ما به آن نیاز داریم سپس مسیر را با چوب های هرس شده جدید از خرده چوب پر می کنم.
چوب خرد شده را در مرغ دار استفاده کنید
تراشه چوب بستری عالی برای جوجه و مرغ روی زمین می سازد.
بنابراین توجه داشته باشید که برای این منظور فقط باید از تراشه های چوب سخت استفاده کنید، نه از تراشه های پوست، کاج یا سایر محصولات پوست ممکن است کپک بزند و می تواند هاگ هایی ایجاد کند که ممکن است باعث بیماری تنفسی در مرغ های شما شود. همچنین خیلی سریعتر خراب می شود.
کاج و سایر چوب‌های نرم ممکن است با خطر ریزش پا خرد شوند. برخی از چوب ها روغن های فراری منتشر می کنند که می تواند برای گله مرغ شما مضر باشد
تراشه‌های چوب سخت را به عمق حدود 5 سانتی‌متر روی نواحی دائمی قرار دهید تا از گل‌آلود شدن آن منطقه جلوگیری کنید و به جوجه‌ها چیزی برای خراشیدن بدهید.برگ های پاییزی و مقدار زیادی مواد آلی دیگر را اضافه کنید و می توانید به مرور زمان یک کمپوست ایجاد کنید.وقتی زمان تازه کردن آن فرا رسید، به سادگی تمام آن را بتراشید و آن را در اطراف درختان و درختچه های خود اضافه کنید، سپس مواد ارگانیک بیشتری را به اجرا اضافه کنید.

از تراشه های چوب به عنوان بستر دام استفاده کنید
تحقیقات همچنین نشان داده است که تراشه چوب می تواند

به عنوان یک جایگزین اقتصادی برای بستر کاه برای گاو و برخی از دام های دیگر استفاده شود. اگر قیمت نی در منطقه شما بالا است – این می تواند جایگزین مناسبی باشد.
تراشه‌های چوب گردو غبار کمی تولید می‌کنند و به دام‌ها اجازه می‌دهد تمیز بمانند. رطوبت باید حدود 20 درصد باشد تا نتایج مطلوب حاصل شود.با این حال، اندازه ذرات را بررسی کنید و با متخصصان مشورت کنید و از انتخاب تراشه های چوبی با اجسام تیز یا مواد شیمیایی خودداری کنید.
به دنبال مشاوره مناسب باشید تا مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای بستر دام از تراشه چوب دارید.

تراشه چوب را در اطراف یک منطقه بازی کودکان پخش کنید
یکی دیگر از راه های خوب برای استفاده از چیپس چوبی از انواع مختلف، پوشاندن زمین در اطراف محل بازی کودکان است.
به عنوان مثال

می توان از تراشه چوب برای ایجاد یک فرود بالشتکی در زیر مجموعه های تاب و ورزشگاه های جنگلی استفاده کرد

می تواند سطحی صاف و در عین حال نسبتاً نرم فراهم کند و از تخریب زمین در زیر آن جلوگیری کند.
می تواند یک منطقه پر جمعیت را از تبدیل شدن به یک باتلاق گل آلود متوقف کند.
تراشه چوب را برای ایجاد یک محل نشستن غیررسمی در باغ پهن کنید
شما همچنین می توانید طیف وسیعی از انواع مختلف تراشه های چوب را روی زمین در باغ خود پخش کنید تا یک محل نشستن غیررسمی ایجاد کنید. این می تواند راهی عالی برای جلوگیری از حمام های گلی در اطراف نیمکت ها یا سایر صندلی های باغ باشد.
مزیت استفاده از پوست درخت این است که نیازی به صرف زمان و هزینه برای ایجاد یک پاسیو سخت و دائمی یا محوطه سنگ فرش نخواهید داشت.
برای جلوگیری از پخش شدن خرده چوب روی چمن یا مناطق رشد اطراف، ممکن است بخواهید مواد را با لبه های تخت باغچه سازگار با محیط زیست قرار دهید.
بسته به نوع تراشه چوبی که انتخاب کرده اید، ممکن است بتوانید از مواد نیمه تجزیه شده منطقه به یکی از روش های دیگر که در بالاتوضیح داده شد استفاده کنید.حذف مواد نیمه شکسته و افزودن مواد جدید باعث می شود که ظاهر زیبای منطقه حفظ شود.
از تراشه های چوب در یک سیستم گرمایش آب با نیروی کمپوست استفاده کنید
اگر تراشه‌های چوب را در ملک خود کمپوست می‌کنید تا در مناطق رشد خود استفاده کنید،

چرا از گرمایی که هنگام شکسته شدن ایجاد می‌کنند استفاده نکنید؟
تراشه های چوب کوچکتر به عنوان عنصر کربن در پشته عالی هستند و به مقدار مساوی با مواد غنی از نیتروژن اضافه می شوند.از تراشه‌های چوب بزرگ‌تر نیز می‌توان برای پوشاندن پشته (به عنوان جایگزینی برای نی) استفاده کرد تا به حفظ گرمای منتشر شده کمک کند.
برای جمع آوری گرمای حاصل از تجزیه، یک شیلنگ در یک پشته بزرگ پیچیده می شود. به یک لوله بیرونی (یا سیستم جمع آوری آب باران) وصل شده و با آب پر می شود.آب در داخل لوله ای که در پشته پیچیده شده گرم می شود
از تراشه چوب به عنوان بستری برای پرورش قارچ در خانه استفاده کنید کاربرد چوب خرد شده
ممکن است بخواهید از پرورش میوه، سبزیجات و گیاهان جدا شوید. اگر چنین است، پرورش قارچ می تواند مورد توجه قرار گیرد.قارچ های مختلف روی بسترهای مختلف و به روش های مختلف بهترین رشد را خواهند داشت

به عنوان مثال، قارچ صدفی را می توان روی خاک اره، قهوه و فرآوری شده پرورش داد.آنها همچنین می توانند به خوبی روی کنده های قارچ رشد کنند، همانطور که قارچ شیتاکه می تواند. کلاهک شراب یکی از نمونه‌های قارچی است که میتوان آن را در انبوهی از تراشه‌های چوب پرورش داد. کاربرد چوب خرد شده
از چوب های خرد شده کاغذ درست کنید
اگر دوست دارید یک پروژه صنایع دستی جدید و چالش برانگیز انجام دهید

می توانید خرده چوب های کوچکتر را به خمیر چوب خرد کنید و از آن برای ساختن کاغذ استفاده کنید. البته از خمیر چوب به صورت تجاری برای تولید کاغذ استفاده می شود. اما با ساختن خود، می توانید به سمت یک روش زندگی پایدار تر حرکت کنید.می توانید مطمئن شوید که در تخریب جنگل ها سهیم نیستید

لازم به ذکر است که ساخت خمیر چوب خود فرآیند آسانی نیست. چوب باید با استفاده از گرما و وسایل مکانیکی یا مواد شیمیایی تجزیه شود. استفاده از سایر الیاف گیاهی یا کاغذ باز یافتی برای ساختن کاغذ خود در خانه بسیار ساده تر است. اما اگر می خواهید آزمایش کنید، ممکن است راهی برای استفاده از تراشه چوب / تراشه / خاک اره برای این هدف پیدا کنید. کاربرد چوب خرد شده
تراشه چوب و استارترهای طبیعی موم زنبور عسل درست کنید
به منظور ذخیره کربن به جای آزاد کردن آن، به طور کلی بهتر است از تراشه چوب در باغ خود به جای سوزاندن آن استفاده کنید.اما چوب می تواند یک سوخت فوق العاده مفید و سازگار با محیط زیست در طیف وسیعی از موقعیت ها باشد

می تواند جایگزین پایدارتری برای سایر انواع سوخت ارائه دهد.  کاربرد چوب خرد شده
ساخت بریکت های چوبی (چوب پنبه )
اگر میخواهید از تراشه‌های چوب به عنوان سوخت در اجاقها سوخت جامد یا دیگها سوخت جامد استفاده کنید

قرار دادن آنها در کوره آتش معمولاً بهترین ایده نیست.اما ممکن است بخواهید آنها را به شکل براکتها چوبی خودتان در نظر بگیرید.این بلوک های فشرده معمولاً از فروشگاه ها خریداری می شوند.
تبدیل چوب خرد شده به زغال و هیزم کاربرد چوب خرد شده
در نهایت از چوب های خرد شده میتوان زغال درست کرد

البته به روش های مختلف ، روش اول چوب های خرد شده را باید به صورت چیپس چوب ریز یا پودر کرد با دستگاه های مخصوص خرد کن چوب و در ادامه نیاز به دستگاه اکسترودر زغال هست که نیازمند هست تا با یک مشاوره پیش برود

روش دوم چوب های باغ را میتوان با دستگاه خرد کن چوب یا خرد کن هیزم به صورت قطعه قطعه خرد کرد و در معرض آفتاب خشک کرد و به عنوان هیزم یا زغال استفاده کرد کاربرد چوب خرد شده

1 دیدگاه در “کاربرد چوب خرد شده

  1. بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *