آموزشی

رطوبت درختان باغ

حفظ رطوبت درختان باغ تولید چوب خردشده مالچ چوب

رطوبت درختان باغ

حفظ رطوبت درختان آبیاری درختان

با استفاده از چوب های هرس شده در آبیاری باغ و فضای سبز وتبدیل چوب به مالچ مناسب در مصرف آب صرفه جویی کنیم

مالچ پاشی . درختان و فضای سبز

بیاموزیم که چرا مالچ پاشی برای سلامت درختان بسیار مهم است و چگونه آن را انجام دهید

با گرم شدن هوا ، کمبود باران و کم آبی / تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف آب به کار بگیریم

اگرچه ممکن است به مصرف آب در هر روز نیاز نداشته باشیم ، اما مراقبت های معمول برای اطمینان از سلامت، زیبایی و ایمنی درختان باغ و فضای سبز به خصوص در زمان خشکسالی ضروری است.

 

بنابراین چگونه می توانیم درختان خود را سالم نگهداریم و آبیاری کنیم و در عین حال از آب نیز صرفه جویی کنید؟

 

یکی از بهترین روش ها برای حمایت از سلامت درختان و نهال های بالغ خود در کنار صرفه جویی در آب، استفاده از مالچ است. مالچ پاشی کار سختی نیست و این پوشش محافظ زمین نه تنها باعث صرفه جویی در آب می شود، بلکه می تواند علف های هرز را نیز کنترل کند، خاک باغ یا کشاورزی را غنی کند و موارد دیگر

معجزه مالچ (چوب خردشده)

با مراحل ذکر شده در زیر، نحوه مالچ کردن درختان، میزان استفاده از مالچ و بهترین نوع را برای نیازهای خود خواهید آموخت.

 

5 روشی که درختان از مالچ کردن مناسب سود می برند

1) حفظ رطوبت در خاک

مالچ پاشی درختان یک پوشش عایق روی خاک برای کاهش تبخیر ایجاد می کند و رطوبت گرانبها را برای ریشه درخت حفظ می کند. این امر به ویژه زمانی مهم است که مراقب مصرف آب خود در طول خشکسالی باشید.

 

مالچ همچنین رشد علف‌های هرز و علف‌های هرز را سرکوب می‌کند، بنابراین ریشه‌های درختان مجبور نیستند برای آب با گیاهان مهاجم رقابت کنند. هنگامی که باران می آید، مالچ به جلوگیری از هدر رفتن آب از طریق رواناب و فرسایش کمک می کند.

 

2) دمای خاک متوسط

با مقدار صحیح مالچ، می توانید نوسانات دمای خاک را نیز تعدیل کنید. در طول هوای گرم، مالچ ها زمین را از قرار گرفتن در معرض آفتاب و گرما محافظت می کنند و خاک را خنک نگه می دارند. این کار از خشک شدن و سفت شدن خاک رویی در اطراف ریشه درخت محافظت می کند.

 

در هوای سرد، مالچ ها به خاک کمک می کنند تا گرما را حفظ کند و احتمال آسیب سرمازدگی یا آسیب ریشه را کاهش دهد .

3) بهبود سلامت خاک

هنگامی که مالچ آلی تجزیه می شود، ساختار، مواد مغذی و هوادهی را برای خاک فراهم می کند. اطلاعات بیشتر در مورد آلی در مقابل معدنی در بخش بعدی مورد بحث قرار می گیرد.

 

4) حفاظت ارائه دهید

هنگامی که مالچ به درستی توزیع شود، از ریشه ها نیز محافظت می کند، به خشک نگه داشتن تنه کمک می کند و به جلوگیری از فشرده شدن خاک در اثر رفت و آمد ماشین های باغبانی و فضای سبز

 

5) از رشد علف های هرز و علف جلوگیری کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، مالچ پاشی از رشد علف های هرز و علف جلوگیری می کند. هنگامی که علف های هرز و علف های هرز در پای درخت رشد می کنند، این گیاهان ناخوانده نه تنها رطوبت خاک، بلکه مواد مغذی مورد نیاز درخت را نیز می دزدند.

 

مالچ پاشی مناسب درختان

ارگانیک در مقابل غیر ارگانیک

وقتی نوبت به انتخاب بهترین نوع مالچ برای منظره می رسد، معمولاً دو گزینه دارید: ارگانیک و غیر ارگانیک. هر دو نوع مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند.

مالچ ارگانیک

اگر به مراقبت معمول تر اهمیت نمی دهید و می خواهید سلامت خاک سطحی خود را تقویت کنید، مالچ ارگانیک راه حلی است.

انواع مالچ ارگانیک عبارتند از

تراشه های چوب خرد شده

پوشال

سوزن کاج

چوب سخت یا نرم خرد شده

برگ درختان – برگ گیاهان

همانطور که قبلا ذکر کردیم، مالچ های آلی ساختار خاک را بهبود می بخشند و حاصلخیزی خاک را در هنگام تجزیه افزایش می دهند. با این حال، از آنجا که آنها در طول زمان تجزیه می شوند، مالچ آلی می تواند به نگهداری و استفاده مجدد بیشتری نیاز داشته باشد.

مالچ غیر آلی

اگر گزینه ای چشم نوازتر و کم نگهداری را ترجیح می دهید، مالچ معدنی ممکن است برای شما مناسب باشد.

انواع مالچ معدنی عبارتند از

سنگ یا سنگریزه

پوکه یا پوکه معدنی

پرلیت

سنگ خردشده

پایدار بودن باغ با حفظ رطوبت درختان باغ

در حالی که مالچ های معدنی همان مزایای غنی سازی خاک را ندارند، اما مدت طولانی تری از علف های هرز جلوگیری می کنند که نیاز به نگهداری کمتری دارد.

از نظر زیبایی شناسی، مالچ های معدنی نیز می توانند متنوع تر باشند. سنگ های رودخانه ای یا دیگر سنگ های چند رنگ گزینه های مالچ عالی هستند که می توانند افزودنی فوق العاده به چشم انداز شما باشند.

مالچ تا خط قطره

هنگام استفاده از مالچ، مهم است که محدوده منطقه ای را که می پوشانید و نزدیکی به تنه را بدانید. مالچ باید دور از تنه نگهداری شود و از “شعله ور شدن ریشه” شروع شود. این ناحیه ای است که ریشه ها در بالای زمین و در پایه درخت بیرون می زند.

تبدیل چوب درخت به مالچ و حفظ رطوبت درختان باغ

با رشد درخت، محیط ناحیه مالچ باید افزایش یابد. در حالت ایده‌آل، مالچ باید تا سایبان درخت گسترش یابد که به آن «خط قطره‌ای» نیز می‌گویند.

از مالچ پاشی بیش از حد خودداری کنید

استفاده صحیح از مالچ چوب خرد شده

رایج ترین اشتباه مالچ پاشی، مالچ پاشی بیش از حد است. انباشته شدن مالچ روی  ریشه و بالا تنه توصیه نمی شود. علاوه بر این، عمق مالچ باید بین 5 تا 10 سانتیمتر باشد، یا اگر خاک زهکشی ضعیفی داشته باشد، کمتر باشد.

مالچ ریزتر یا متراکم مانند سنگریزه ها معمولاً باید فقط 3 تا 6 سانتیمتر در عمق انباشته شوند تا اطمینان حاصل شود که اکسیژن و آب کافی به سیستم ریشه می رسد.

اکنون می دانید که مالچ پاشی می تواند به سلامت درختان شما کمک کند و در مصرف آب صرفه جویی کند. ما همچنین روش، مواد و فرکانس مناسب را پوشش داده ایم. حالا وقت آن است که به آن درختان مالچ خوبی بدهیم. جهت حفظ رطوبت درختان باغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *