آموزشی

نقش دستگاه چوب خرد کن در باغداری مدرن

نقش دستگاه چوب خردکن در باغداری مدرن

امروزه تولید محصولات چوبی و مصرف چوب در دنیا رواج یافته است و کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه از این نظر روند رشد قابل توجهی دارند.
تهیه و تامین مواد اولیه چوب مورد نیاز در صنعت چوب و کاغذ در کشورهای دارای منابع جنگلی محدود و کمیاب یکی از دغدغه های جدی صاحبان صنایع وابسته و وابسته در اکثر موارد بوده و هست. بنابراین استفاده بهینه از چوب بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های خرد کن و چوب خردکن، نحوه عملکرد و مزایای استفاده از آنها، وبلاگ کورن ماشین را دنبال کنید.

کشور عزیزمان ایران به دلیل داشتن 7 درصد پوشش جنگلی در رده کشورهای کم پوشش جنگلی قرار دارد و هزینه واردات هر متر مکعب ام دی اف از چین از 825 تا 950 دلار برآورد شده است و ما در ایران واردات سالانه حدود 800000 متر مکعب ام دی اف.

بسیاری از مطالعات انجام شده بر روی کاشی های مختلف و محصولات آنها نشان می دهد که نوع چوب استفاده شده تاثیر مستقیمی بر محصول نهایی دارد. در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت:

دستگاه خردکن چوب ابزار مفیدی برای خلاص شدن از شر چوب های اضافی در فصل هرس است.

بیشتر بخوانید : کسب درآمد از ضایعات باغ با دستگاه چوب خردکن

ویژگی های دستگاه چوب خرد کن

اکنون که از پتانسیل تراشه های چوب و ضایعات باغ اطلاع داریم. می خواهیم در مورد انواع دستگاه خرد کن چوب و تجهیزات، نحوه کار و مزایای استفاده از آنها اطلاعاتی به دست آوریم.
چیپر؛ _ از جمله ابزار و لوازم باغبانی است که برای خرد کردن شاخه ها و چوب تنه و تبدیل آن به ذرات ریزتر مانند چیپس و خاک اره استفاده می شود.
این واحدها در صنایع کشاورزی معمولاً قابل حمل بوده و قابل اتصال به پشت تراکتور یا وانت می باشند.

انرژی دستگاه معمولا توسط موتوری با توان خروجی 3 اسب بخار (2.2 کیلووات) تا 1000 اسب بخار (750 کیلووات) تامین می شود. برخی از انواع تراشه ها که بسیار قدرتمندتر هستند بر روی کامیون سوار می شوند و منبع انرژی آنها یک موتور جداگانه است. این نوع تراشه دارای جرثقیل هیدرولیک نیز می باشد.

بیشتر بخوانید : کاربرد چوب خرد شده

پتانسیل های موجود در خرده چوب ها و ضایعات باغات:

 

خرده چوب های درختان خرما (پسماند نخل) :

با استفاده از تراشه های نخل (ضایعات نخل) می توانید تخته های چوبی کاملا استاندارد مکانیکی و فیزیکی تهیه کنید.

این سوال زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم وسعت نخلستان های ایران 185 تا 220 هزار هکتار تخمین زده می شود و این رقم حدود 20 درصد نخلستان های جهان است. علاوه بر این نکته مهمتر این است که برای داشتن خرمای سالم باید هر سال درختان خرما هرس شود و با این فرآیند از هر نخل 34 کیلوگرم زباله تولید می شود. با توجه به ارقام فوق تقریباً 200 هزار تن مواد لیگنوسلولزی در ایران فقط از ضایعات نخلستان ها داریم.

در گذشته تنه نخل های کهنسال به دلیل قابلیت بادشکن به عنوان سقف خانه های خرمالو و خانه موقت چرا و صحرا استفاده می شد که با پیدایش مصالح جدید ساختمانی کاربرد سنتی خود را از دست داده است. در حال حاضر به عنوان هیزم برای پخت و پز نیز استفاده می شود.

خرده چوب های درخت بادام و صنوبر :

آیا می دانید محصولات چوبی ساخته شده از شاخه های صنوبر و بادام، با افزایش تعداد شاخه های بادام، مقاومت خمشی آن ها کاهش می یابد؟!

درخت بادام در ایران از پراکندگی بالایی برخوردار است. در آمار منتشر شده از سوی سازمان کشاورزی در سال 1377، کل سطح زیر کشت باغات بادام کشور حدود 80 هزار هکتار بوده است. وی همچنین افزود: در استان اصفهان میزان قابل توجهی باغ بادام وجود دارد و وزن سرشاخه های حاصل از هرس درختان بادام در این استان 30 هزار تن در سال است.

درخت صنوبر و تاغ :

نکته بسیار جالب در مورد گونه های صنوبر و خار این است که اگر مقدار 25 درصد تراشه های خار و 75 درصد تراشه های صنوبر را با هم ترکیب کنیم، تخته چوب به دست آمده می تواند مقاومت خمشی را در حد مطلوب حفظ کند.

سرشاخه ها و خرده چوب های درختان میوه :

استفاده از چیپس زردآلو: به افزایش مقاومت مکانیکی تخته های تولیدی کمک می کند.

استفاده از شاخه های کیوی و هلو: این نوع شاخه ها با درصدهای مختلف ضایعات کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته اند و مقاومت مکانیکی آنها فراتر از حداقل استانداردهای اروپایی افزایش یافته است.

سرشاخه های درختان سیب

در ایران حدود 150 هزار هکتار باغ سیب داریم. هرس سالانه این باغ ها به طور متوسط ​​بیش از 100000 تن ضایعات لیگنوسلولزی ایجاد می کند. این زمینه سازی در بخش هایی از ایران مانند آذربایجان شرقی، تهران و آذربایجان غربی از منطق اقتصادی خوبی برخوردار است.
از طرفی در مناطق مذکور قسمت زیادی از زمین های کشاورزی زیر کشت گونه های سریع الرشد (به ویژه انواع مختلف صنوبر) می باشد که می توان از آن به عنوان مکمل عالی با شاخه های درخت سیب استفاده کرد و تخته های چوبی مرغوب ساخت. . .

ضایعات کشاورزی مانند کاه گندم

در تحقیقی که بر روی تولید تخته نئوپان سه لایه با استفاده از ضایعات کشاورزی مانند کاه گندم و سوزن برگان انجام شد، به این نتیجه رسیدند که خواص تخته های ساخته شده از کاه گندم به خوبی تخته های ساخته شده نیست. از چوب. اما به استاندارد اروپا نزدیک بود.
ام دی اف یکی از انواع متداول تخته های چند لایه است که از ذرات یا الیاف یا لایه های چوب تشکیل شده است. اگر ماده اولیه اولیه از چوب به لاک، ذرات یا الیاف تغییر یابد، محصولات مختلفی به دست می آید. مانند ام دی اف و لترون که هر کدام توانایی ها، خواص و ویژگی های خاص خود را خواهند داشت.

برای تولید ام دی اف به الیاف چوب خشک نیاز داریم. این الیاف با استفاده از دستگاه های تصفیه معمولی تحت فشار اتمسفر و پالایش تحت فشار بخار آب تولید می شود.

برخی از انواع تراشه ها که بسیار قدرتمندتر هستند بر روی کامیون سوار می شوند و منبع انرژی آنها یک موتور جداگانه است. این نوع تراشه دارای جرثقیل هیدرولیک نیز می باشد.

۳ بخش اصلی دستگاه چوب خردکن: 

1. ظرف با ورودی قیفی شکل یقه ای
2. واحد خرد کن مکانیزم خرد کن
3. ظرف جمع آوری اختیاری

خروجی این واحدها، یعنی کاشی هایی که ساخته می شوند، معمولاً دو و نیم در پنج و یک دهم سانتی متر هستند.
تراشه‌های بزرگ دارای غلتک‌های شیاردار متعددی در قسمت ورودی قیفی شکل هستند تا شاخه‌ها را گرفته و با سرعت ثابت به قسمت خرد کردن هدایت کنند. آنها عموما یک سیستم معکوس دارند که می تواند شاخه ها را در صورت گیر کردن غلتک ها جدا کند.

پیشینه دستگاه چوب خرد کن:

چیپر توسط پیتر جنسن در ماسبول آلمان در سال 1884 اختراع شد و در سطح تجاری و صنعتی مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفت.

طبقه بندی انواع دستگاه خردکن چوب از لحاظ نحوه ی عملکرد :

با توجه به نحوه کار می توان طبقه بندی زیر را برای انواع خردکن چوب انجام داد:

 

اهداف کاربردی و مزایای استفاده از چوب خردکن ها:

  1. تولید ماشین های کوچک: چیپرها به دلیل حمل و نقل آسان و صدای کم و امکان تنظیم سایز تراشه در شهر بسیار کارآمد هستند.
  2. ایجاد فرصت برای حمل و نقل و نگهداری: همانطور که گفته شد ضایعات هرس چوب و تبدیل آن به چیپس در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد.
  3. استفاده از خرده چوب حاصل از ضایعات هرس در صنعت برای تبدیل تولید کاغذ و تولید تخته فیبر و ساخت کود و خاک گیاهی و استفاده از آن برای تولید برق.
  4. جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک به حفظ محیط زیست
  5. ایجاد منبع اقتصادی برای باغداران و روستاییان از طریق فروش و تبدیل ضایعات هرس.

همانطور که گفته شد دستگاه های چیپر چوب یکی از پرکاربردترین دستگاه ها و ماشین آلات صنعت کشاورزی و باغبانی می باشد که از نظر قدرت محرکه و نحوه عملکرد دارای انواع مختلفی می باشد. اما به طور کلی دارای سه بخش اصلی هستند.

اکنون که با انواع یونیت ها و تجهیزات خردکن چوب، نحوه عملکرد و مزایای استفاده از آنها بیشتر آشنا شدید، می توانید خرید دقیق و مقرون به صرفه تری داشته باشید. کارشناسان کورن ماشین انواع دستگاه های خرد کن را به شما معرفی می کنند تا بتوانید بهترین و مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پر فروش ترین دستگاه چوب خردکن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *